22 Temmuz 2009 Çarşamba

ANA ARI

Arılığımıza yarın 5 tane daha misafir katılacak.Tabiki misafirlik süreleride çabuk geçecek.Biz onların sahib olmalarını istiyoruz.Haberin devamı aşağıda...

ÖĞRENMEK,BİLMEK,UYGULAMAK VE BAŞARMAK.....

Bazen çalışmalarda herşeyi bilmek,doğru yapmak bile yetmiyor...Şansada ihtiyaç duyuyorsunuz,çünkü;Şanslı olmakda gerekiyor...

Arılarla aramız iyi görünüyor.Ancak Türkiye'de bütün arıcılık yapan arkadaşlar olarak ortak sorunumuz kaliteli ve iyi cins analarla çalışamamak...İşte burada ortak sorunumuz var...Çünkü;Ülkemizde kullandığımız arılarda müthiş bir melezleşme var.Bu melezleşme sonucu verimi belli olmayan(Bazen müthiş verimli,bazen iyi çoğu zaman orta)arılıklarla çabalıyoruz.Ne yapmak gerekiyor,çözüm ne derseniz;İşte sorun Burda...Ülkemiz arıcılarının kullanacağı analar iyi üretilmeli ve pazarlanmalı,hatda ana arı üreten işletmelere suni dölleme teknikleri kullanma zorunluluğu bile düşünülebilir.Çünkü;Saf veya f1-f2 türü melezlerle çalışırsak sorunların azalacağı düşüncesindeyim.50 arı olan bir işletme iyi doğru ve planlı bir çalışma ile yılda 1,5-2 ton bal üretecek kapasiteye getirilebilir.Bloklarda takip ettiğim kadarıyla herkes doğrularını yazıyor,hatalarından bahsetmiyor.Çoğu zamanda doğru olarak anlattığı haber bile tartışılacak arıcı dostlarımız oluyor.Bu doğrultuda işimiz çok daha diye

düşünüyorum. Reklam
Logosunu yayınladığım Assale arıcılık Karamanda faaliyet gösteriyor.Buradan 5 tane ana arı siparişim olmuştu.Ana verilecek kovanlar hazırlandı.Fatih Bircan bugün elimde olacağını telefonla söyledi,ama ilgili kargo şirketi bana ulaştırmadı.Sanırım yarın elimize ulaşırlar.Havalarda çok sıcak.Geç kalırsa sorunda yaşayabiliriz.Bu arıları hemen dikkatli ve düzenli bakıma alıp onlardan yapacağım transferlerle bir gurup daha ana üretmek istiyorum.İlkbaharda hep italyan tercihini kullandım.İyi geliştiler.Fakat devamlıda takviye gerekiyor.Arı birazda kendisine yetecek balı üretmeli...Daha önce başka yerlerden aldığım ve denediğim Kafkas türü ana arılardan tam verim alamamıştım.Sebebide bence kafkasdan ziyade melez oluşlarındandı.Arı melez bile olsa kendi türünden melezleşmeli...Karışık türler kullanılırsa melezleşmeden ziyade molozlaşma oluyor gibi...Bu sıkıntıyı 4-5 yıldır yaşıyorum.Bundan dolayı karar aşamasına doğru gidiyorum.Ama kullanmayacağım ana türleride var artık...İsim olarak yazıp tartışma yaratma amacınıda gütmüyorum.

Bu bakımdan diyebilirimki,şu ana,bu anadan ziyade arılığınızda melezleşme sınırını iyi ayarlayın.Çünkü;Hayatımızda hata yaparak öğrenip başarılı olacak kadar yaşayacak zamanımız olmayabilir.Günlerin,ayların ve yılların kıymetini iyi bilelim.

1 yorum:

  1. sorun ananın ırkından ziyade ticari işletmelerin bir çoğunda yetiştirrye gereken önemin verilmemesi ana arı aldığınız firmayı kesinlıkle kastetmiyorum saygılar

    YanıtlaSil

aricilar icin chat penceresi